December

December börjar vackert idag. Första sovmorgonen på några dagar. Älskar lediga morgnar hemma då solen tittar fram o fyller huset med ljus och lugn. Varje fönster ser ut som en vacker tavla. 





TACKSAMHET

När man kämpar med nedstämdhet är det inte alltid så lätt att leva i nuet. I mitt inre upplever jag en sån oordning,  men i naturen finner jag det lugn och den ordning som inspirerar mig att vara mer tacksam och förnöjsam. Att ha oordning, att känna smärta och förtvivlan betyder att man är vid liv. Så länge jag är vid liv kan jag uppleva glädje och tacksamhet också. Här sitter jag i värmen och kan njuta av solen genom mitt fönster och tacka Gud för att jag inte bara lever, utan också har allt jag behöver. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

elfmom.blogg.se

Ett försök att gå vidare efter min dotters bortgång. En berättelse om en flickas hårda kamp mot en obotlig sjukdom och hur det varit att vara hennes mamma. Till minne av min älskade Elisabeth 💗28/2 2013- 💔20/2 2017

RSS 2.0