Allt som finns kvar

Mitt i vimlet på Ikea. En personal som känner igen oss. Vi träffade honom för något år sedan och rådfrågade om en fåtölj som skulle passa assistenterna när de höll Elisabeth i famnen. Diskuterade alla hennes behov under en ganska lång stund och provade olika möbler. Det slog mig i magen att han inte visste om Elisabeths död. Trodde inte han skulle komma ihåg henne. Men han träffade faktiskt henne en gång. 


Sedan kom frågan. "Hur mår flickan?" Och jag bara översköljdes av sorg och kunde inte hålla tillbaka känslorna. Jag insåg att det var pga att jag bara umgåtts med människor som vetat. Då har det varit ganska naturligt för mig att må ok och gå vidare med nya aktiviteter. Men med honom så gick det bara rakt in. 

8 veckor sedan nu. Det är ingenting. Känns som en livstid. 

Det slår mig att jag en gång i tiden fick en dotter. Något jag aldrig trodde jag skulle få. Att skaffa barn var inget självklart för oss. Det blev en total överraskning. Sedan rycktes vår friska dotter ifrån oss. För att efter fyra år ryckas ifrån oss helt o hållet. Hur fattar man det? Hur tar man in det, att vi blev mamma o pappa? Och nu? Vad finns kvar? Jag kommer inte bli hel förrän hon är i min famn igen. Min älskade lilla dotter. Ja, du var här. Hur underbart var inte det, att vara din mamma...




Amanda S.
2017-04-19 @ 17:17:13

Saknade lilla barn.❤️

Svar: 💗💗💗
Elsie Elf

Amanda S.
2017-04-19 @ 17:17:16

Saknade lilla barn.❤️

Anonym
2017-04-21 @ 21:19:18

Förstår att det var svårt att möta killen på Ikea. Det är fortfarande helt ofattbart. Elisabeth ❤ 😔

Svar: Visst är det så, helt ofattbart... Tack för omtanken💜
Elsie Elf




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

elfmom.blogg.se

Ett försök att gå vidare efter min dotters bortgång. En berättelse om en flickas hårda kamp mot en obotlig sjukdom och hur det varit att vara hennes mamma. Till minne av min älskade Elisabeth 💗28/2 2013- 💔20/2 2017

RSS 2.0